سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/12/28
2:52 عصر

بالاخره تمام شد (پازل مونا لیزا)(Mona Lisa Puzzle)

بدست hamed در دسته پازل، 1000، تکه، jigsaw، puzzle

بالاخره بعد از مدت ها این پازل 1000 تکه مونا لیزا هم تمام شد .
این هم عکسی از پازل تمام شده :

پازل مونالیزا jigsaw  1000 تکه puzzle


 این گونه پازل های به پازل های جیگ سو (jigsaw puzzle) معروف هستند که می تونید اطلاعات بیشتری رو از سایت ویکی پدیا در این مورد پیدا کنید .
پازل ها معمولا در اندازه های گوناگون عرضه می شوند که معمولا 300 ، 500 ، 750 و 1000 و ... تکه هستند . البته پازل های سفارشی تا 24000 تکه را نیز می توان تهیه کرد.
استراتژی چیدن پازل:
اولین کار برای چیدن یک پازل می تواند جدا کردن تکه های لبه پازل از تکه های داخلی آن است . بدین ترتیب فریم خارجی چیده می شود و کم کم تکه های داخلی را می چینیم . ( همچنین بعضی از افراد پشت هر یک از تکه ها شماره ای مبنی بر شماره ستون و سطر آن تکه (مثلا C24)درج می کنند تا در صورت بهم خوردن پازل به سرعت دوباره آن را بچینند ) و یکی از استراتژی های دیگر در چیدن پازل های با تکه های زیاد دسته بندی رنگ تکه های پازل است . مثلا برای یک پازل منظره ، تکه هایی که مربوط که به رنگ آسمان هستند را در یک قسمت و تکه های دیگر که به رنگ درخت مربوط می شوند را جدا ... و بدین ترتیب با دسته بندی به حل سریع تر پازل دست پیدا می کنیم .
پس از تمام شدن پازل می توانید از چسب های مخصوص پازل استفاده کنید . این چسب های مایع که بی رنگ هستند را می توانید بر روی پازل بمالید تا حفره های بین تکه های پازل را پر کند . پس از آن تکه های پازل از یکدیگر جدا نمی شوند و هیچ تغییری نیز در شکل پازل به وجود نمی آید . البته ممکن است اندکی پازل جمع شود که به راحتی قابل حل است .
البته من یک اشتباه کردم که پازل ایرانی گرفتم . اما به شما توصیه می کنم اگه خواستید پازل بگیرید حتما از مارک های معروف تهیه کنید .
مارک های معروف پازل و سایت آن ها :
 کلمنتونی - Clementoni (ساخت کشور ایتالیا)
 رونزبرگر - Ravensburger (ساخت کشور آلمان)
 ادوکا - Educa (ساخت کشور اسپانیا)

گالری پازل:
گالری پازل 1
گالری پازل 2
تجهیزات پازل :
jigthings
البته رکورد بیشترین تکه پازل تجاری در دست شرکت ادوکا است که رکورد گینس را در زمینه پازل به خود اختصاص داده است . شما هم اگه می خواهید یک پازل 24000 تکه را درست کنید بهتر یه سر به این سایت بزنید .
شما هم اگه پازلی دارید که تمام کرده اید می تونید با ارسال لینک عکس آن دیگران را نیز ترغیب به این سرگرمی کنید .
 
عنوان کردن این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.
با تشکر
Copyright © 2008 HMD. All rights reserved



Make your flash banner free online