سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/12/28
3:6 عصر

روش های بازیابی و ریست کردن پسورد ویندوز

بدست hamed در دسته عبور، اکانت، پسورد، ادمین، ویندوز، راهیابی، admin، windows، xp، 7، reset، vista

پسورد ادمین را فراموش کرده اید ؟ اگر شما هم جزء اون دسته از افرادی هستید که پسورد (Password) ویندوزتان را فراموش کرده اید و دسترسی به اکانت ادمین (administrator) ندارید ، نیازی به فرمت (format) و نصب (install) دوباره ویندوز و این قبیل کارها نیست . روش های زیر در این وبلاگ شما را در جهت وارد شدن دوباره به ویندوزتان کمک خواهد کرد :
این روش ها بر روی تمامی ویندوز ها جواب می دهند و تست (test) شده اند (مخصوصا روش اول :دی که خودم تستش کردم)
Tested on: NT 3.51, NT 4 (all versions and SPs), Windows 2000 (all versions & SPs), Windows XP (all versions, also SP2 and SP3), Windows Server 2003 (all SPs), Vindows Vista 32 and 64 bit (SP1 also), Window 7 (all variants). Some say also Windows Server 2008 is OK.

1. کمی استراحت کنید ، و دوباره سعی کنید که پسورد (Password) را به خاطر آورید.
2. اگه روش اول جواب نداد برید سراغ این روش . شما در این روش نیاز دارید که ابتدا این فایل را دانلود کنید .
(لینک دانلود فایل برای ریست کردن پسورد ویندوز ایکس پی/ ویستا / سون / 2000 / 2003 / 2008 / NT / نسخه های 32 و 64 بیتی)
 (Download link for Reseting Password in Vista/XP/2003/2K/NT 32 and 64 Bit) پس از دانلود شما بایستی فایل را اکسترکت (Extract) کنید (از حالت فشرده (Zip) خارج کنید) و محتوای آن که یک فایل .iso می باشد را بر روی یک سی دی (CD) رایت (Burn) کنید .
شما همچنین می توانید فایل .iso را با استفاده از درایو ها مجازی (Virtual Drive) مشاهده کنید و محتویات آن را داخل ریشه اصلی (Root) یک فلش (USB Flash Drive) کپی کنید . و این دستور را از طریق خط فرمان (command line) اجرا کنید .
j:\syslinux.exe -ma j:
البته شما بایستی حرف j را با نام درایو فلش خود عوض کنید . اگر پس از اجرای این دستور ، با خطا مواجه شدید -ma را از انتهای دستور حذف کنید .
حال شما بایستی وارد تنظیمات بایوس (BIOS) خود شوید و سیستم را طوری تنظیم کنید که ابتدا با یو اس بی (USB) و یا سی دی (CD) بوت (Boot) شود . البته بعضی از بایوس (BIOS) ها از طریق یو اس بی (USB) بوت (Boot) نمی شوند و بهترین راه استفاده از سی دی (CD) است .
در مرحله بعد از شما سوال می شود که در چه درایوی (Drive) ویندوز شما قرار دارد که بایستی به درستی به آن پاسخ دهید . و در نهایت بایستی پسورد خود را ریست (Password reset) کنید .
چه مشکلی ممکن است رخ دهد ؟
ممکن است شما در حین ریست کردن به مشکلی برخورد کنید . مهمترین مشکل این است که سیستم شما کاملا خاموش (shut down) نشده باشد و امکان رایت بر روی دیسک نباشد و پیغام فایل سیستمی تنها خواندنی (read only filesystem) را دریافت کنید . برای رفع این مشکل شما بایستی با زدن کلید f8 هنگام بوت شدن وارد حالت امن ویندوز (Windows Safe Mode) شوید و از طریق آن سیستم را یک بار خاموش کنید.
 
اگر شما هم به این مشکل برخورد کردید و با استفاده از این روش پسورد ویندوز خودتون را ریست کردید حتما در بخش نظرات این پست برای سایر کاربران کامنت (نام سیستم عامل و نسخه آن و ... ) بگذارید تا به آن ها هم در این زمینه کمک شود .
 
عنوان کردن این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.
 با تشکر
Copyright © 2008 HMD. All rights reserved


Make your flash banner free online